Dôležité vitamíny pre plodnosť a tehotenstvo - 1.diel

Nie je žiadnym tajomstvom, že plodnosť párov bohužiaľ klesá a problémom s počatím tak musí čeliť viac a viac párov. Niektorým párom trvá otehotnenie dlhú dobu, ale nakoniec sa podarí, niektorí bohužiaľ to šťastie nemajú a musia na vyšetrenia. Šance na otehotnenie však môžeme podporiť hneď niekoľkými spôsobmi, a to napríklad úpravou stravovacích návykov a životného štýlu, príjmom prírodných látok a byliniek či cvičením hormonálnej jogy. Svojmu telu môžeme pomôcť i dodaním potrebných vitamínov a živín. Z dôležitých vitamínov pre počatie sú predovšetkým kyselina listová, vitamín D a hlavne vitamín E. V dnešnom článku sa preto na nich pozrieme podrobnejšie.

Dôležité vitamíny pre plodnosť a tehotenstvo

Zoznámte sa s vitamínom plodnosti

Vitamínom plodnosti je nazývaný vitamín E, ktorý je pre počatie veľmi dôležitý. Má totiž veľký vplyv na kvalitu pohlavných buniek a produkciu hormónov. U mužov má vplyv na pohyblivosť a množstvo spermií. U žien môže byť nedostatok tohto vitamínu spájaný so samovoľnými potratmi. Čo teda zaradiť do jedálnička, aby sme nemali o tento vitamín núdzu? Mandle, sezamové semienka, vajcia, listová zelenina a tučné ryby - to všetko je zdrojom vitamínu E.

Nezabúdajte na kyselinu listovú

Ďalším dôležitým vitamínom, ako pred počatím, tak v priebehu tehotenstva, je kyselina listová. Tá má vplyv na správne delenie buniek i vývoj zárodočného tkaniva behom tehotenstva. Znižuje riziko vývojovej poruchy miechy a mozgu i rôznych vývojových porúch kardiovaskulárneho systému, močového ústrojenstva a tráviaceho ústrojenstva. A kde kyselinu listovú nájdeme? Predovšetkým v špenáte, kapuste, červenej repe, strukovinách či vlašských orechoch. Pred počatím je odporúčaná denná dávka kyseliny listovej 400 µg, behom prvého trimestra 600 µg.

Vitamín nie len pre lepšiu náladu

V neposlednom rade nesmieme zabudnúť ani na vitamín D, ktorý je zodpovedný za tvorbu pohlavných hormónov. Dostatočná tvorba hormónov ovplyvňuje ovuláciu a hormonálnu rovnováhu. Pri nepravidelnom cykle by sme mali zvýšiť denný príjem práve tohto vitamínu. Organizmus vitamín D získava predovšetkým zo slnečného svitu, no ďalšími zdrojmi sú i vajcia a tučné ryby.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie