Cvičenie podľa Ľudmily Mojžišovej, cviky pre otehotnenie podľa Ludmily Mojžíšovej

Názov cvičenia určite nebude pre väčšinu žien ničím novým. Jedná sa o sériu cvikov, ktoré okrem iných účinkov môžu pomôcť aj pri odstraňovaní niektorých druhov mužskej i ženskej sterility. Vďaka tejto metóde sa už veľa párov dočkalo vytúženého otehotnenia a narodenie potomka.

Cvičenie podľa Ľudmily Mojžišovej

Ľudmila Mojžišová sa narodila v roku 1932 a prakticky celý svoj život zasvätila práci v oblasti liečby a prevencie porúch pohybového ústrojenstva. Bola pôvodným povolaním zdravotná sestra, pôsobila však ako rehabilitačná asistentka a fyzioterapeutka. V roku 1985 prvýkrát zverejnila zostavu cvikov odporúčanú pre uvoľnenie a posilnenie svalov. Jej séria špeciálnych cvikov sa postupom času veľmi rozšírila a dnes sa už celkom bežne používa pri odstraňovaní celeho radu problémov.

Kedy cvičenie podľa Mojžišovho pomáha?

  • Artróze bedrových kĺbov
  • Skolióze u detí
  • Bolestiach chrbtice
  • Bolesti vonkajších pohlavných orgánov
  • Bolesti pri pohlavnom styku
  • Nedostavení sa menštruačného krvácania u mladých dievčat
  • Nepravidelnej alebo bolestivej menštruácii
  • Opakovaných potratoch
  • Nemožnosti otehotnenia

Vykonávanie cvikov

Cviky nie sú fyzicky nijako namáhavé ani ťažko uskutočniteľné. Dôležité však je vykonávať jednotlivé úkony presne a pravidelne. Len tak môže dôjsť k uvoľneniu, pretiahnutiu a posilneniu svalových skupín. Cviky vykonávame pomaly, plynulým zapájaním jednotlivých svalov. Nesmie byť pri nich vyvolaná bolesť, len pocit ťahu a napnutie svalov. Ak si chcete byť istí správnym prevedením, môžete cvičenia vyskúšať pod vedením školeného fyzioterapeuta.

PaedDr. Marie Zelená podle publikace Ludmily Mojžíšové, kresby: Eva Fantová

Uvedená zostava zahŕňa cviky z najznámejšej zostavy pani Mojžíšovej - cvičenia umožňujúce otehotnenie. Táto zostava je komplexnejšia a lepšie zahŕňa precvičenie celého tela.

1. V sede na stoličke. Vytiahnuť hlavu hore, ramená stiahnuť dozadu a dole. Uvoľnene urobíme maximálny predklon hlavy a vzpriamime sa. (Uvoľnenie a pretiahnutie krčnej chrbtice a šijového svalstva)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-1

2. V sede na stoličke. Vytiahnuť hlavu hore, ramená stiahnuť dozadu a dole. Čo najväčší úklony hlavy vpravo a vľavo. (Uvoľnenie a pretiahnutie krčnej chrbtice a šijového svalstva)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-2

3. V sede na stoličke. Vytiahnuť hlavu hore, ramená stiahnuť dozadu a dole. Predklonom hlavy otáčať vpravo a vľavo. (Uvoľnenie a pretiahnutie krčnej chrbtice a šijového svalstva)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-3

4. V sede na stoličke. Krúženie plecami vpred a vzad. (Uvoľnenie ramenného kĺbu)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-4

5. V sede skřižmo. Zo vzpaženia skrčiť upažmo dole, zatlačiť lopatky vzad a dole. Zatlačíme do lakťov ("svietnik"). Ruky v úrovni ramien, lakte tlačíme vzad. Pri vzpažení nádych, pri ohýbaní nadol upažmo výdych. (Posilnenie pletenca ramenného)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-5

6. V sede na stoličke, pokrčiť vzpažmo, predlaktia dovnútra, ruky spojené dlaňami. Ťaháme dlaňami od seba a napíname prsné svaly. Poloha paží určuje napätie v rôznych miestach rebier. (Posilnenie prsných svalov)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-6

7. Vzpor kľačmo, ruky oprené o stoličku vo výške asi 30 cm. Zvoľna "vyhrbiť" bedernú chrbticu a opäť zvoľna prehnúť naspäť. Pri tomto cviku dbáme, aby sme precvičovali prevažne dolnú oblasť chrbtice. (Uvoľnenie bedier.)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-7

8. Vzpor kľačmo, ruky oprené o stoličku (ako obr.7). Otáčať trup a striedavo upažovat pravú, ľavú ruku. (Rotačné pretiahnutie bedrovej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-8

9. Vzpor kľačmo, ruky oprené o stoličku. Úklony na stranu v oblasti bedrovej chrbtice, pohyb nôh proti hlave. (Uvoľnenie a pretiahnutie v oblasti bedrovej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-9

10. Vzpor kľačmo. Zvoľna vyhrbiť bedrovú chrbticu, zvoľna prehnúť. Dôležitý je tiež pohyb hlavou: pri prehnutí ide hlava nahor. (Uvoľnenie a pretiahnutie v oblasti hrudnej a hornej časti bedrovej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-10

11. Vzpor kľačmo. Otáčať trup a striedavo upažovat pravú a ľavú ruku. (Pretiahnutie do otočenia v oblasti dolnej časti hrudnej a hornej časti bedrovej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-11

12. Vzpor kľačmo. Úklony (na stranu), pohyb nôh proti hlave. (Pretiahnutie v oblasti dolnej časti hrudnej a hornej časti bedrovej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-12

13. Podpor kľačmo na predlaktiach. Striedavé vyhrbenie a prehnutie hornej časti hrudnej chrbtice. Pohyb hlavy je tiež dôležitý, pozri cvik 10. (Uvoľnenie a pretiahnutie v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-13

14. Podpor kľačmo na predlaktiach. Otáčať trup a striedavo upažovat pravú a ľavú ruku. (Pretiahnutie a otočenie v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-14

15. Podpor kľačmo na predlaktiach. Úklony (na stranu) v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice, pohyb nôh proti hlave. (Pretiahnutie v oblasti hornej časti hrudnej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-15

16. Ľah na chrbte skrčmo přednožmo, rukami pridržujeme kolená. Pritiahnuť kolená k hrudníku, hlavu a hrudník nezdvíhať. Potom stiahnuť zadok a tlačiť kolená do dlaní. (Uvoľnenie bedier a krížovej chrbtice )

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-16

17. Ľah na chrbte. Vzpažit, vyťahujeme trup do dĺžky (paže a nohy opačným smerom) tak, že sa snažíme vyrovnať všetky zakrivenia chrbtice. (Uvoľnenie oblasti celej chrbtice)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-17

18. Ľah na chrbte. Striedavo kladieme kolená v osi bedra vľavo a vpravo. (Uvoľnenie v oblasti křížov)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-18

19. Ľah na ľavom boku, unožovat pravú nohu. Striedať ľah na pravom a ľavom boku. (Uvoľnenie väzov medzi panvou a krížovou kosťou)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-19

20. Ľah na bruchu, ľavú dolnú končatinu pokrčiť, panvu pritlačiť k podložke. Ľavé koleno pritiahnuť čo najviac nahor, prípadne pritiahnuť rukou. Striedame ohýbanie únožmo ľavú a pravú nohu. (Uvoľnenie v oblasti krížov, pretiahnutie svalov pozdĺž chrbtice, pretiahnutie priťahovačov stehien)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-20

21. Vzpor kľačmo. Zanožiť ľavú nohu, pretiahnuť do diaľky a vydržať asi 6 sekúnd. Hlavu nedvíhame, je v polohe predĺženia trupu. (Posilnenie v oblasti bedrovej chrbtice a sedacích svalov)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-21

22. Ľah na chrbte. Přednožit, nohami kmitáme hore a dole v rozsahu asi 15 stupňov po dobu asi desiatich sekúnd. V druhej fáze nasleduje ľah skrčmo, dvakrát hlboký nádych a výdych. (Posilnenie brušných svalov)

cvicenia-podla-ludmily-mojzisovej-22

Prevzaté z časopisu Pohyb je život vydávaného Českou asociáciou Šport pre všetkých.

Prihláste sa prosím znovu

Ospravedlňujeme sa, ale Váš CSRF token pravdepodobne vypršal. Aby sme mohli Vašu bezpečnosť udržať na čo najvyššej úrovni, potrebujeme, aby ste sa znovu prihlásili.

Ďakujeme za pochopenie.

Prihlásenie