SK CZ DE CH HU AT BG

Ako otehotnieť? | Rady pre podporu plodnosti a otehotnenia | Otehotnenie.sk

Ako otehotnieť? Zoznam vecí ktoré by ste mali dodržiavať pri snahe otehotnieť.

Plánujete bábätko? Snažíte sa otehotnieť? Prejdite si nasledujúci kontrolný zoznam, ktorý by ste mali dodržiavať. Ak nie celý, tak aspoň jeho časť :-) Ako otehotnieť? Chcem otehotnieť - čo mám robiť?

Kontrolný zoznam

Otehotnenie
[ ] Prestaňte užívať antikoncepciu
[ ] Zistite, kedy máte ovuláciu a plodné dni (Ovulačná kalkulačka, Článok o plodných dňoch)
[ ] Naučte sa rozpoznávať a zaznamenávať hustotu cervikálneho hlienu (bližšie informácie sem)
[ ] Prečítajte si články o ovulácii, plodných dňoch a počatí (Články)
[ ] Budúci oteckovia - vyhýbajte sa vírivkám, saunám a kúpaniu v horúcej vode
[ ] Naučte sa zaznamenávať svoju bazálnu teplotu (Článok ako na to)
[ ] Budúci oteckovia - prejdite na voľné a vzdušné trenírky
[ ] Zvážte kúpu setu pre zisťovanie ovulácie (Ovulačné testy)
[ ] Milujte sa a množte sa! :-)
[ ] Pri milovaní používajte špeciálne lubrikačné gély pre podporu otehotnenia (Gély pre podporu počatia)
[ ] Nájdite tú správnu polohu
[ ] Okoreňte si to v spálni 

Diéta a fitness
[ ] Dostaňte pod kontrolu svoju váhu  (Článok)
[ ] Obaja prestaňte fajčiť
[ ] Užívajte vitamíny pre podporu plodnosti (Produkty)
[ ] Jedzte vyváženú stravu
[ ] Hýbte sa (Článok)
[ ] Obmezte alkohol
[ ] Zamerajte sa na cvičenia pre posilnenie svalstva panvového dna (Článok)
[ ] Znížte stres
[ ] Doprajte si dostatok spánku
[ ] Budúci oteckovia - vyhýbajte sa plastom (nápoje v plastových fľašiach a pod.) 

Lekári, skúšky a prehliadky
[ ] Naplánujte si prehliadku u gynekológa pred počatím
[ ] Pripravte si zoznam otázok pri vyšetrení
[ ] Prediskutujte s gynekológom Vašu a partnerovu anamnézu
[ ] Návštívte zubára
[ ] Porozprávajte sa so svojím doktorom genetickom vyšetrení (Genetické testy)

Domov
[ ] Porozprávajte sa o tom s partnerom - uistite sa, že vy a váš partner ste rovnako naladení
[ ] Odstránte z domu všetky chemikálie, ktoré majú značný vplyv na plodnosť
[ ] Skontrolujte svoju poistku - zvážte prípadne pripoistenie
[ ] Naplánujte si rozpočet na dieťa 

Tabuľka pre meranie a zaznamenávanie bazálnej teploty.Tabuľka pre meranie bazálnej teploty: Tabuľku (graf) pre zaznamenávanie bazálnej teploty si môžete stiahnuť na tomto odkaze! Alebo kliknutím na obrázok vpravo.

 

Pre budúce mamičky je v prvom rade dôležitý zdravý životný štýl, bez stresu a dostatočný pohyb. To isté platí v súčasnosti aj pre mužov, pretože na príčine neplodnosti u páru sa až z 50% podieľa muž (nedostatočná kvalita mužských spermií).

Tehotenstvo môže nastať za týchto podmienok

  • Kvalitné zrelé vajíčko
  • Spermie v dostatočnom množstve a kvalite, vajíčkovody sa dostanú k vajíčku.
  • Spermie musia oplodniť vajíčko.
  • Oplodnené vajíčko sa musí ukotviť v maternici a začne rásť.

Preto pred plánovaným tehotenstvom odporúčame zdravo jesť - vhodné sú vitamíny, špeciálne vyvinuté tak, aby pôsobili na kvalitu vajíčka pre ženy, a vitamíny pre mužov pre kvalitné spermie. Odporúčame užívať tieto vitamíny minimálne 3 mesiaceCvičenia podľa Ludmily Mojžišovej. pred plánovaným tehotenstvom. Ďalej odporúčame cvičenie podľa Metódy Ľudmily Mojžišovej. Cviky, ktoré prirodzenou cestou ovplyvnia pravdepodobnosť počatia. Prinášame Vám knižku "Praktické cvičenie Ľudmily Mojžišovej", kde si doma sama môžete cviky precvičovať a dozviete sa veľa užitočných rád a skúseností. Pri cvičení pite čaj z byliniek, recept napísaný samotnou pani Ľudmilou Mojžišovou a skúste bylinné prípravky na podporu tehotenstva, ktoré naozaj fungujú. 

Conceive Plus Lubrikačný gél pre podporu otehotneniaPri milovaní odporúčame používať vaginálny lubrikačný gél Conceive plus, gél na podporu počatia a tehotenstva, ktorý uľahčuje spermiám cestu k vajíčku a tým aj jeho oplodnenie. 

Ďalšie rady:

Zvýšte prísun kyseliny listovej (je obsiahnutá vo vitamínoch určených pre ženy pred plánovaným tehotenstvom). Tú užívajte po celú dobu pokusov o otehotnenie a pokračujte ešte 3 mesiace v tehotenstve.

Jedzte dostatok ovocia a zeleniny, jedzte dostatok mliečnych výrobkov.
Každá žena by mala zjesť minimálne 2 mliečne výrobky denne z dôvodu príjmu vápnika. Nedostatočný príjem vápnika môže viesť k osteoporóze. 

Pitný režim

Dodržujte pitný režim. V tehotenstve sa zvyšujú nároky na príjem tekutín, nezanedbávajte teda pitný režim ani v prípravnej fáze. 

Zápcha

Urobte všetko preto, aby ste netrpela zápchou. Zápcha by sa vám totiž v tehotenstve ešte zhoršila. Jednoznačne pravidelnej stolici prospieva pitný režim, konzumácia dužinatého ovocia, min. 4 kusov zeleniny denne a celozrného pečiva. 

Športujte
Pohyblivé telo s vysokým podielom svalovej hmoty znáša tehotenstvo lepšie a rýchlejšie sa navracia k pôvodným proporciám. Niektoré športy (plávanie, rotopéd, spinning, pilates) môžete naďalej prevádzkovať aj prvé dva trimestre a tým obmedziť vznik tukových vankúšikov a zápchy. Organizmus musí byť ale na pohyb navyknutý už pred otehotnením. Cvičte podľa metódy Ľ. Mojžišovej. Rozhýbete dôležité orgány, dôjde k ich prekrveniu, oživeniu, mobilizuje sa správne držanie tela a tým aj správna poloha maternice. 

FajčenieFajčenie a plodnosť. Ako otehotnieť?
Fajčenie môže negatívne ovplyvniť plodnosť a spermie. Fajčenie v tehotenstve môže viesť k potratu, narodenia mŕtveho plodu alebo predčasného pôrodu. 

Zvládanie stresu

Snažte sa nájsť spôsob, ako znížiť stres vo vašom živote. Možno skúsiť jogu, plávanie, niečo sa vám bude určite páčiť, kúpte si niečo pekné, urovnajte rodinné vzťahy a myslite pozitívne. Veľa sa smejte, smiech má vplyv na šťastný duševný stav. Pokúste sa vytvoriť prostredie pre zábavný sex, z milovania sa nesmie stať povinnosť, za účelom otehotnenia.
Nemyslite stále na to, prečo sa Vám nedarí otehotnieť. Skúste autosugesciu, kde si stále budete opakovať, že nie je žiadny problém s otehotnením. 

Hmotnosť
Je dôležité nemať veľkú nadváhu. Zdravá hmotnosť je dôležitým krokom v čase počatia. Veľká nadváha znižuje plodnosť. Pozrite sa na vyváženú stravu s množstvom obilia, ovocia, zeleniny a malým množstvom mäsa a rýb, možno vyhľadajte radu u odborníka. 

Konzumácia alkoholu
Neodporúča sa pitie alkoholu pred a počas tehotenstva. Konzumácia alkoholu môže zvýšiť riziko potratu a abnormality plodu. Alkohol môže mať tiež vplyv na kvalitu zdravých spermií, takže aj pre mužov je vhodné obmedziť, či sa zriecť alkoholu. 

Lieky
Poraďte sa s vašim praktickým lekárom alebo špecialistom, či prípadné lieky, ktoré užívate nemajú negatívny vplyv na plodnosť. Je tiež dôležité, či voľnopredajné lieky, ktoré užívate Vy a Váš partner, nemôžu mať vplyv na plodnosť a počet spermií. 

Plodné dni a neplodné dni počas menštruačného cyklu

Zo všetkého najskôr potrebujete zistiť, kedy u vás počas jedného cyklu dochádza k ovulácii. Práve a len vtedy ste pripravená otehotnieť. Keď sa ženské pohlavné bunky (vajíčka) uvoľnia, žijú približne 6 -12 hodín a počas tejto doby môžu splynúť mužské pohlavné bunky so ženskými. Podľa štúdií majú mužské pohlavné bunky (spermie) oplodňovaciu schopnosť 2-3 dni. V čase plodných dní vaše telo vytvára hlien, v ktorom môžu spermie žiť až 5 dní. Počas jedného cyklu sa uvoľňuje len jedno vajíčko. Existuje niekoľko spôsobov, ktoré vám pomôžu určiť plodné dni.

Tri základné znaky, ako určiť plodné dni

1. Zmena bazálnej teploty
Zmenu bazálnej teploty by ste si mali merať každý deň, mimo obdobia menštruácie. Najlepšie hneď ráno po prebudení, v rovnakom prostredí, čase a hlavne v pokoji. Namerané hodnoty zaznamenáte do tzv. záznamovej tabuľky, ktorú si môžete stiahnuť TU. Počas jedného cyklu prebieha bazálna teplota v dvoch fázach. Prvá fáza ukazuje teploty o niekoľko desatín stupňa nižšie ako v druhej fáze cyklu. Najvhodnejšia doba pre otehotnenie nastáva bezprostredne pred ovuláciou alebo v čase ovulácie, kedy dochádza k miernemu poklesu teploty. Viac o bazálnej teplote sa môžete dozvedieť v článku, ktorý nájdete TU.

2. Zmena cervikálneho hlienu
Počas menštruačného cyklu sa mení vzhľad maternicového hlienu. To, ako hlien vyzerá, určuje hormón estrogén. Keď máte neplodné dni, hlien je hustý a neprepustí spermie. Môžete zažívať pocity sucha. Pred dozretím vajíčka a jeho uvoľnením sa stáva hlien riedkym. Spermie tak ľahko preniknú až k vaječníkom. Tieto dni sa označujú ako plodné. Hlien najvyššej plodnosti je bezfarebný, ťažný a vodový. Podľa záznamov charakteru hlienu môžete určiť, kedy je v danom cykle najredší a najelastickejší. Viac o cervikálnom hliene sa dozviete v článku, ktorý nájdete TU.

3. Zmeny polohy a konzistencie krčka maternice
Krčok maternice si môže každá žena sama nahmatať a určiť jeho polohu a stav. Najlepšia poloha býva pri drepe alebo v stoji s jednou nohou opretou vo výške. V období tesne po menštruácii býva čapík tvrdý, nízko položený a bránka maternice na jeho vrchu je uzavretá. S blížiacou sa ovuláciou začína mäknúť a posúva sa nahor. Na jeho povrchu sa otvára bránka. Píšte si priebežný stav krčka maternice. Ak dôjde k mäknutiu maternice a jeho posunu nahor, blížia sa plodné dni.

Pre každý cyklus vyplňujte jeden list.
Do tabuľky si denne zaznamenávajte nameranú teplotu, charakter hlienu, polohu a stav krčka maternice.
Prípadné bolesti či napätie v prsníkoch, bolesť v podbrušku a pohlavný styk. Zapíšte si aj okolnosti, ktoré môžu ovplyvniť teplotu, ako je napríklad choroba a stres .

  • AKCIA - BlueFertil a PinkFertil - Partnerská trojmesačná kúra - vitamíny pre podporu plodnosti muža a ženy
  • Zľavy až 10% na Otehotnenie.sk
  • BlueFertil - pre podporu mužskej plodnosti a kvality spermií
  • PinkFertil - doplnok stravy pre podporu ženskej plodnosti
  • Ovulačné a tehotenské testy s vysokou presnosťou a citlivosťou za super ceny
  • Previous
  • Ďalší

Prihlásenie